رشد و توسعه فردی

چگونه یک انسان متمرکز باشیم؟

یکی از معلمان یک تشخیص تند و تیز و باورنکردنی را با ما به اشتراک گذاشت. آن وقت: قبل از اینکه برنامه کسب و کارت را بسازی برنامه زندگیت را بسازی، اول بفهمیم که چطور زندگی میخواهیم داشته باشیم، کجا میخواهیم زندگی کنیم، میخواهیم چطور افراد دورت را بگیرند.

آیا می خواهی شنبه ها و تعطیلات و کار کنید و آیا می خواهید به مسافرت بروید و چقدر کجا میخواهید شما هر شب برای شام خانه باشید اگر گرفت آمده کوتاه میخواهید چه محیطی لازم دارید،هر روز میخواهی چه لباسی بپوشید و غیره…. آن گفت که بعد برنامه کسب و کار یا تخصیصت را پیرامون این شاخص ها بساز و پس این چیزی است که میخواهم پیشنهاد بدهم امروز انجام بدیم. تعداد جواب برای این سوالات بنویسید.

راجب اینکه چگونه زندگی می خواهید داشته باشید لازم این جواب ها استادانه باشند باید و با کمی افکار ساده شروع کنید. هر چیزی که اول به ذهنتان می آید هنگامی که از خودتان می پرسید چطور می خواهم زندگی کنم.

 

۱-همیشه از خودتان در موردکارهای روزانه سوال بپرسید

من همیشه با از پرسیدن از خودم شروع میکنم. چه چیزی را باید بگذارم کنار تا انرژی و وقت کافی برای تمرکز بر روی چیزهایی که میخواهم را داشته باشو من لیستی دارم از چیزهایی که در زندگی روزانه ام خاموش میکنم تا به نتیجه ای واقعا دنبالش هستم برسم.پس لازم نیست که بدانم کدام برنامه تلویزیونی معروف است و خوب است،پس خاموشش کنم.

لازم نیست بدانم آخر این خبر فوری چی است،چون به هر حال اکثر خبارها با انحراف و منفی بودن همراه است.اسم هر ورزش یا اینکه کدام خواننده جدید است توجه کنم یا آخرین مد چیست و یا دختر مشهور کسیب چیست؟ هر همه این چیزها به من کمک نمی کننند که به اهدافم برسم پس خاموششان میکنم.

 

۲- زمان خود را بهتر مدیریت کنید

این به من ظرفیت باور نکردنی و زمانی می دهد تا بر روی چیزهایی که میخواهم با آن ها در سطح جهانی باشم را تمرکز کنم و علاوه بر این من روزم را بدون مرور چند تا از کارهای واجب شروع نمیکنم و ما همه کارهای زیادی برای انجام دادند داریم و فقط آن چند کار واجب مهم هستند.

پس من چگونه یک تمرکز خیلی بالا داشته باشم؟!این برای همه آن چیزهایی که به حوزه های واجب من مربوط نمی شوند و به کس دیگری واگذار میکنم و من هر دقیقه را برای کار کردن برای گذاشتم بر روی کارهای واجب خودم خالی میکنم.پس درس امروز اسن است که کارهای کمتری را دفعات زیادی انجام دهید و در آنها بهتر شوید.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا