سبک زندگی

کنترل هیجانات و احساسات، اصلی مهم برای کسب انرژی مثبت در زندگی

هیجانات و احساسات شما قدرتی جادویی دارند که می‌توانند انرژی خلاق تان را به تجربه‌ای واقعی از جمله تجربه‌ی رفاه و ثروت تبدیل کنند. کلید تغییر عقیدتون و در نتیجه تغییر و دگرگونی زندگیتان این است که با شور و هیجانی واقعی احساس کنید که آن زندگی که همیشه آرزویش را دهید اکنون از آن شماست انجام این کار اصلا سخت نیست تنها چیزی که لازم است این است که ذهنتان را در دوره‌های زمانی کوتاه متمرکزند و به طور مداوم از آن بهره ببرید به همین علت که از شما خواستم روزی پنج دقیقه از وقتتان را صرف کنید و با نهایت انرژی که می‌توانید در خودتان ایجاد کنید بر روی اظهارات هر روز تمرکز کنید.

 

تمرکز بر روی احساسات زمینه ساز موفقیت

 

همچنین برای متمرکز کردن شور و هیجان شما تمرینات ساده‌ای را در دو روز آینده ارائه می‌کنم.  اما امروز می‌خواهم اهمیت انرژی واقعی را که شما در این تمرینات روزانه و در دوره‌های زمانی کوتاه ولی با نهایت تمرکز صرف می‌کنید بازگو کنم به یاد داشته باشید که تا زمانی که خود شما واقعا تمایلی به تغییر نداشته باشید ممکن نیست بتوانید واقعا تغییر کنید. تمایل و آرزو محصول شور و هیجان است وقتی درد تغییر ناپذیری بر درد تغییرناپذیری غلبه می‌کند آنگاه زندگیتان خیلی سریع تغییر خواهد کرد پس سعی کنید امروز جمله‌ی تأکیدی خود را با نهایت شور و هیجانی که می‌توانید داشته باشید احساس کنید و بکوشید تا مراحل زیر را در طول این برنامه‌ی سی روزه به خاطر داشته باشید:

نوشته های مشابه

حالت خود را عوض کنید بایستی نفس عمیق بکشید و طوری رفتار کنید که انگار بیشتر از هر وقت دیگری در جسم‌تان انرژی دارید وانمود کنید انرژی قدرتمندی شما را فرا گرفته است طوری رفتار کنیدکه انگار از انرژی نامحدودی برخوردارید.

ذهن خود را با انتظارات و آرزوهای امیدبخش و مثبت پر کنید انتظار دیدن نتایج را داشته باشید بدانید که به اهدافتان خواهید رسید. خود را به این تمرینات عادت دهید و طوری به آنها خو بگیرید که گویی هیچ امکان شکستی وجود ندارد.

اظهارات روزانه را دست کم یک بار و با صدای بلند بخوانید اظهارات هر روز را روی کاغذ بنویسید و ذهن خود را در مدت پنج دقیقه روی این اظهارات متمرکز کنید. روی اهدافتان تمرکز کنید و احساس کنیم در حال حاضر به اهدافتان رسیده‌اید تصور کنید اگر در حال حاضر به همه‌ی اهدافتان می‌رسیدید چه احساسی داشتید آن را حس کنید.

هر فکری که به ذهن شما می‌آید بر روی برگه یادداشت کنید به خاطر تمام چیزهایی که در حال حاضر دارید شاکر و سپاس‌گزار باشید و دوباره برای رسیدن به آنها متعهد شوید و تلاش کنید. فورا اقدام عملی امروز را دنبال کنید.

 

هم اکنون پنج دقیقه فرصت دارید تا حقیقت جملات زیر را درک کنید

 

شور و هیجان من که با تمایلات من آمیخته شده است انرژی خلاق را برای به دست آوردن تمامی اهدافم در دنیای واقعی آزاد می‌کند. اقدام کنید! امروز زمان بررسیست شما در طول یک هفته از این دوره متحمل تغییر شده‌اید. به دفتر وقایع روزانه خود رجوع کنید و تغییر را که در حال حاضر در شما اتفاق افتاده است احساس کنید. باور داشته باشید که در حال تغییر مثبتی در زندگیتان هستید نسبت به خودتان احساس خوشایندی داشته باشید و به ادامه‌ی برنامه‌های این دوره سی روزه دوباره متعهد شوید.  تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید و چه بهایی را حاضرید در ازای آن بپردازید برترین را در خود تعیین کنید.  آماده به کار شوید و به محل کارتان بروید.

 

برنامه‌ی روز نهم

 

تمایلات شما راهی برای پیشرفت روانشناختی شما به عنوان یک انسان هستند اگر تمایلات خود را دنبال کنید و از خودتان علت باقی چیزهایی را که می‌خواهید داشته باشید بپرسید در می‌یابید که تمایلات آن همیشه شما را برای رسیدن به حالات هیجانی و عاطفی خاصی سوق می‌دهند برای مثال فرض کنید که هم اکنون شما آرزوی رفاه می‌کنید ولی رفاه چه چیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؟ آیا واقعا هزار اسکناس صد دلاری را که در گوشه‌ای خیره شده‌اند می‌خواهید و آن را نشانه‌ی واقعی ثروتشان می‌پندارید یا اینکه واقعا آرزو دارید که آن حسی را که وقتی پول کافی به شما می‌رسد داشته ‌باشید؟ پاسخ روشن است شما واقعا خود پول را نمی‌خواهید یه خرده کاغذ رنگ شده‌ای بیش نیست و باید از دسترس دیگران محافظت شود آنچه که شما می‌خواهید آزادی عدم وابستگی توانایی شریک شدن حل کردن مشکلات و شفا یافتن خود و دیگران است.

کنترل احساسات روشی برای رشد و ترقی

 

در نهایت می‌خواهید خوشحال باشید تمام این‌ها احساسات هستند نه چیزهایی که باید به دستشان بیاورید همچنین حالات عاطفی و هیجانی هستند که شما آرزوی آنها را می‌کنید ولی چرا آرزو می‌کنید این احساسات را داشته باشید؟ زیرا این احساسات بعد تکامل روانشناختی شما به عنوان یک انسان هستند شما می‌خواهید بیشتر به دیگران ببخشید بیشتر داشته باشید و بیشتر تجربه کنید پس باید به تمایلات خود به عنوان احساسات و هیجانات مثبت و مکمل رشد و ترقی نگاه کنید متاسفانه ما اغلب شرطی می‌شویم که به خاطر طمع و زیاده‌خواهی احساس گناه کنیم بسیاری از مردم معتقدند که تناقض واضحی بین خواستن و تمایل به داشتن همه چیز و احساس همدردی با بدبختی و گرفتاری افرادی که پول کمی دارند وجود دارد ما به این باور سوق داده شده‌ایم این خصلتی شیطانی‌ست که بخواهیم در دنیایی که فقر آن را فراگرفته پولدار باشیم.

 

تکامل دریچه ای برای کنترل انرژی زندگی

 

این نگرش حقیقت مهم گوهر انسانیت را از قلم انداخته است تکامل تجربه‌ی شخصی است و هر فردی باید بیاموزد که چطور بتواند انرژی زندگی را بیش از حدی که هرکسی آرزو دارد از خود بروز دهد حتی اگر توسط واقعیت دنیا که بر پایه‌ی مصیبت و بدبختی فنا شویم باز هم نمی‌توانیم به دیگران کمک کنیم. همدردی به این معنا نیست که شما باید به اندازه‌ی بقیه‌ی انسان‌ها غمگین و فقیر باشید. همدردی واقعی به این معناست که شما باید تمام قدرت شخصی، انرژی امیدبخش و ثروت خودتان را در جهت از بین بردن موقعیت‌ها و شرایطی که در دنیا به نظرتان نامطلوب است به کار گیرید ولی تنها زمانی که فردی ادعای مالکیت قدرتی عالی را می‌کند تجربه‌های فیزیکی منفی کاهش می‌یابد.

نمایش بیشتر
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا