آموزش های کاربردی

چگونه قوی باشیم ؟

گام ۱ – داشتن ذهنی قوی

 به یاد داشته باشید که شما در کنترل هستید و از داشتن قدرت و توانایی تغییر زندگی خود برخوردار هستید، در حالی که ضعف به معنای بی ثباتی و بی کفایتی است. شرایط هر چه که باشد، چیزهایی است که می توانید کنترل کنید . کلید این است که بر روی چیزهایی که می توانید کنترل کنید تمرکز کنید. لیستی از آنچه که شما را ناراحت می کند لیست کنید و سپس فهرستی از آنچه می توانید انجام دهید تا وضعیت را بهتر کنید لیست کنید. اقلام موجود در فهرست اول را قبول کنید و انرژی خود را در لیست دوم تمرکز می کنند.

 نگرش خود را انتخاب کنید گاهی اوقات، ما مواجه شرایطی هستیم که در آن واقعا برای تحقق تغییرات به کمک نیاز نداریم. با وجود این که  تلاش می کنید، هنوز هم می توانید خود را کنترل کنید زیرا مهم نیست که شما همیشه  نگرش خود را نسبت به زندگی کنترل کنید.

  • اگر کسی زندگی شما را به هم می زند، اجازه ندهید که روح شما را خرد کند. امیدوارم و به یاد داشته باشید که نگرش چیزی است که هیچ کس نمی تواند از شما دور کند.
  • سعی کنید بحران یا سختی ها را در یک منطقه از زندگی خود نگذارید و به مناطق دیگر زندگی خود بیفزایید. برای مثال، اگر با مشکل کار سختی روبرو هستید، مثلا وقتی که چیزی جز تلاش برای کمک به دیگران انجام نداده اید، با کنترل نگرش خود، عوارض جانبی مشکلات خود را از بین ببرید

تجربه خود را برای زندگی دوباره کشف کنید. مردم عاطفی قوی هر روز را به عنوان یک هدیه مشاهده می کنند. آنان سعی می کنند آن روز را ساختار دهند تا هدیه به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد. به یاد داشته باشید زمانی که شما یک کودک بودید و می توانید با ساده ترین شگفتی های زندگی هیجان زده شوید – بازی کردن با برگ در پاییز، ساخت یک حیوان مقتدر، این کودک داخلی را پیدا کنید آن کودک داخلی باشید توانایی شما برای داشتن ذهن و احساسی قوی به آن بستگی دارد.

  به خودتان ایمان داشته باشید. شما آن را تا کنون ساخته اید شما می توانید آن را فقط از طریق یک روز دیگر انجام دهید. و اگر آن را فقط یک روز در یک زمان، یا حتی یک لحظه در یک زمان بگذارید، می توانید از آنچه که در حال گذرانیدن هستید، زنده بمانید. این آسان نیست، و شما شکست ناپذیر نیستید، بنابراین گام های کودک رابردارید. هنگامی که احساس می کنید که تقریبا در حال سقوط هستید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اینها را در تلاش خود به یاد داشته باشید:

  • سعی کنید، و دوباره امتحان کنید زمانیکه شما خود را سرزنش می کنید، زیرا شما سعی و تلاش کردید. اما شکست بخشی از موفقیت است و هر کس گاهی اوقات گمراه می شود. نگاهی به افراد معروف که چندین بار شکست خورده اند بیاندازید، قبل از رسیدن به اهدافشان برای کمک به شما الهام گرفته اند.

 مبارزات خود را عاقلانه انتخاب کنید. آیا هر چیز کوچکی که شما را ناراحت می کند – یک همکار سوال می کند، یک راننده که با شما دعوا می کند  از خودتان بپرسید چرا  این موضوع مهم است. سعی کنید زندگی خود را تا چند ارزش اصلی که جهان را به شما می گویند، بهره بگیرید و نگران نباشید.

رسیدن به افرادی که بیشترین معنی را برای شما دارند. با دوستان و خانواده، همراه با دیگران که حامی و مثبت هستند، صرف وقت کنید. اگر هیچ کس در دسترس نیست، دوستان جدیدی ایجاد کنید. و اگر دوستانی پیدا نکنید، به دیگران کمک کنید که بیشتر به شما نیاز دارند. گاهی اوقات هنگامی که ما احساس می کنیم که ما نمی توانیم شرایط خود را بهتر کنیم، می توانیم قدرت خود را در بهبود بخشیدن به شخصیتی دیگر پیدا کنیم و همچنین می توانیم چشم انداز زندگی خودمان را بدست آوریم.

  • هیچ مشکلی وجود ندارد – انسان ها حیوانات بسیار اجتماعی هستند. مطالعات و علوم هر دو به سلامت اجتماعی به عنوان یک عامل مهم در سلامت عاطفی و جسمی اشاره دارند. اگر احساس می کنید که در حال مبارزه با هم هستید، ارزش تلاش برای کمک به شما را دارد. در اینجا یک شروع است:

مکالمه خوبی با کسی داشته باشید

دریافت اشتباهات – اجازه ندهید که آنها را تعریف کنید!

بازیابی پس از شکستن

غلبه بر خجالت

 توازن میان کار و بازی، استراحت و فعالیت را از بین ببرید. این دقیقا به خاطر دشوار بودن آن به نظر نمی رسد. بدست آوردن تعادل خوب بین کار و بازی، استراحت و فعالیت، به شما این امکان را می دهد که هر حالت را برای آنچه که ارزش دارد، قدردانی کنید.

برای آنچه که دارید سپاسگزار باشید. زندگی سخت است، اما اگر به اندازه کافی نگاه کنید، تعداد کمی از چیزهایی را که برای شما ارزشمند است پیدا خواهید کرد. حتی اگر چیزهایی که در گذشته شما را خوشحال کرده اند از بین رفته اند، هنوز بسیار ارزشمند هستند. شادی که شما از جهان اطراف خود می گیرید، انرژی است که شما را در سخت ترین زمان به شما تحویل می دهد، پس به آنچه که دارید توجه داشته باشید و از ارزش آن لذت ببرید.

  • سعی کنید یک برنامه قدردانی برای تلفن هوشمند خود دانلود کنید. این به شما یادآوری می کند که در مورد آنچه شما هر روز از آن سپاسگزار هستید و به شما کمک کند تا یک نگرش قدردانی را توسعه دهید.

چیزهای کوچک را جدی نگیرید. چارلی چپلین چیزی در مورد کمدی می دانست. او معروف گفت: “زندگی یک تراژدی است که در نزدیکی دیده می شود، ” این بسیار آسان است که بتوانیم در تراژدی های کوچک خودمان پیچیده شویم که ما را مجبور به انجام و واکنش در سطح میکرو می کند. اما یک گام به عقب بردارید و زندگی را بیشتر فلسفی، بدبختانه، عاشقانه تر نگاه کنید. تعجب، امکانات بی حد و حصر، پوچ بودن اینها همه نشان دهنده  این است که شما می توانید را در حالیکه عجیب و غریب خوش شانس هستید بخندید .

 به یاد داشته باشید که هیچ چیز دائمی نیست اگر در وسط دوره ای از غم و اندوه یا درد هستید که نمی توانید شرایط را کنترل کنید، کنار بیایید و اجازه دهید لحظات آنها را رقم بزند. اگر شما از یک دوره طولانی مدت دشواری می کشید ، به خودتان یادآوری کنید که این نیز باید منتقل شود. لحظات خوب و بد در زندگی خود را قبول کنید که آنها چه چیزی هستند و به دولت هم وابسته نیستند.  زمانی را که خوب است را قدردانی کنید. این زمانی که زندگی دشوار می شود، به شما کمک می کند که پایه گذاری کنید.

گام ۲ – داشتن فیزیکی قوی

 غذای سالم بخور. یکی از بزرگترین موانعی است که ما در حال رشد فزاینده با آن رو به رو هستیم، روزی روزگاری مواد مغذی و انرژی را در بدن ما به ارمغان می آورد.

  • تمرکز اصلی در مصرف سبزیجات و میوه ها است. مکمل این رژیم غذایی خود را با پروتئین های نابالغ مانند آنهایی که در مرغ، ماهی، لبنیات، آجیل و لوبیا یافت می شود، اضافه کنید.
  • دانستن تفاوت بین کربوهیدرات های پیچیده و کربوهیدرات های ساده و اولویت دادن به کربوهیدرات های پیچیده، که تمایل دارند جذب کند و فیبر بیشتری تولید می کنند.
  • چربی های سالم را بر روی افراد ناسالم تعیین کنید. چربی های غیر اشباع مانند روغن زیتون و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در دانه های ماهی قزل آلا و کتان، در واقع شما را در آرامش می گذارند. اجتناب از چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده و ترانس.

 ورزش. قوی بودن فقط در مورد پمپاژ آهن نیست. این در مورد کار با تمام بدن خود برای سوزاندن چربی، ساخت عضله، و توسعه استقامت است . شما می توانید سعی کنید یک تمرین کامل بدن داشته باشید، اما مهمترین چیز این است که به یاد داشته باشید که پایداری وجود دارد. ورزش حداقل ۳۰ دقیقه هر روزانجام دهید، حتی اگر این ۳۰ دقیقه را به مدت ۲۰ سال بگذرانید.

 شروع به کار با وزنه. عضله سازی به شما کمک خواهد کرد که قوی بمانید، اما بخش سخت افزاری آن است. قطعات سنگین و خسته کننده ، وزنه برداری به طور سیستماتیک تجزیه می شود و سپس تعمیر عضله حتی قوی تر. برای تقویت بیشتر، بر تمام بدن خود را تمرکز کنید. شما نمیخواهید مانند موش ورزشی که موش را در دوچرخهسواری قرار می دهد نگاه کند و هرگز آن را برای روز پا نگذارد.

عضله را در ناحیه قفسه سینه خود بسازید

عضلات را در پاها و ران ها بسازید

عضله را در آغوش و شانه خود بسازید

عضله را در هسته خود بسازید

 به اندازه کافی خوابیدن. به منظور بازسازی عضله، کاهش استرس و ماندگاری مؤثر عاطفی، بدن انسان بزرگسال از ۸ تا ۱۰ ساعت به خواب در هر شب نیاز دارد. و اگر یک شب بخوبی بخوابید یا به اندازه کافی خواب نداشته باشید، آماده باشید تا بعدا شب بخوابید، زیرا کمبود خواب را ایجاد کرده اید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا