رشد و توسعه فردی

معجزه در زندگی چگونه اتفاق می افتد؟

می‌دانم که ته دلتان منتظر یک معجزه هستید که حسابی زندگیتان از این رو به آن رو بکند و زحمت شما را کم کند کاری کند که را ده صد ساله را تا جایی که بشود سریع‌تر فکرکنیم.

راستش را بخواهید من هم از این آرزوها دارم واقعا دلم می‌خواهد یک معجزه حسابی بیاید و کاری کند کارستان یک مدت هم است که چشم به راه آمدن هم در خلوت و تنهایی فکر می‌کنم یعنی معجزه‌ای که دارد به سمت من می اید چه چیزی می‌تواند باشد یعنی چگونه زندگیم را و تغییر میدهد بعد از آن معجزه‌ی خارق‌العاده چه تغییری در زندگی ایجاد میشود خب فعلا که اثری از این معجزه نیست تا ببینیم روزهای آینده چه میشود فقط نمی‌دانم تا کی باید صبر کنم.

صبور باشید هر اتفاقی در زمان خود پدید خواهد آمد

شما در مورد معجزه‌ی خودتان این را دید که تا کی باید صبر کنید؟ مرضیه باقرزاده هستم مربی روابط عاطفی و مهارت‌های زندگی می‌خواهم با شما در مورد معجزه حرف بزنم اگر دوست دارید معجزه‌های بزرگ را در زندگی تجربه کنید به ادامه‌ی این فایل صوتی گوش کنید و با من همراه شوید.

خب میرم سر اصل مطلب به نظر شما معجزه چییست؟ به معجزه اعتقاد دارید تا الان چند معجزه‌ی فوق‌العاده ای در زندگی دیده اید یا شنیده اسد خیلی متاسفم که نمی‌توانم صدایتان را بشنوم و جوابی را که میدهید را گوش کنم و بهتان بگویم چه جالب شاید اینکه بتوانم صدایتان را بشنوم و فکرهای خاص شما را گوش کنم خودش نیاز به معجزه دارد.

نه منظورم راه‌هایی که الان می‌توانیم به وسیله‌ی آنها با هم حرف بزنیم مثل تلفن و اینترنت و کنار هم بودن نیست یک جور هایی رابطه‌ی درونی منظورم است یک شکلی که من و افکارم و احساساتم شما را درک کند و احساس کند.

این فوق‌العاده نیست معجزه چیست؟ در اینترنت گفته شده است معجزه‌  یک کار خارق‌العاده و خارج از قدرت بشر رشته‌ی کلمه‌ی معجزه عجز،ناتوان و این یعنی معجزه کار یا چیزی که فرد با توان خودش قادر به انجام آن نیست و نیاز به یک نیروی ماورایی دارد. معجزه ای فراتر از توان بشر و شاید برای همین به نظر ما انسان‌ها معجزه‌ها چیزهای خارق‌العاده‌ای هستند.

آدم یاد انسان‌های اولیه می افتد وقتی واکنش‌ها به نظر ما خنده‌داری به تغییرات فیزیکی و علمی نشون می‌دادند بله در مورد اجدادشان صحبت می‌کنند به نظر می آید وقتی اجداد عزیزمان نمی‌توانستند برای وقایع دلیلی پیداکنند بهترین حدسشان این بود که یه معجزه‌ای اتفاق افتاده است.

به معحزه اعتقاد داشته باشید

البته منظورم این نیست که مثلا خصوصا چیز ساده و کم ارزشی می‌خواهم بگوم که این چیزها فقط حاصل آشنا نبودن و ندانستن چیزهایی که در سیستم دنیا مشغول کار خود شوانند معجزه به نظر می آید یک جور روشنایی و ایمان در درون قلبتان و هر لحظه دارد اتفاق میفتد و هیچ نیازی به تغییرات فیزیکی و علمی یا هر چیز دیگری ندارد البته این نظر من است و می‌تواند به نظر شما درست نیاید.

احتمالا از تعریف متوجه شده اید که من به معجزه اعتقاد دارم و حسابی مشتاق این روشنایی درونی هستم و هر روز بودنش و در زندگیم تجربه می‌کنم و فکر می‌کنم یک سرمایه‌ی معنوی و به من کمک می‌کند نیروی درون و در سطح بالایی نگه دارم و اکثر اوقات پر از انرژی و شارژ باشم. اول صحبتم گفتم که آرزو دارم یک معجزه‌ای حسابی بیاید و زندگیمان را به بهترین شکل ممکن تغییر بدهد،شاید مثل خیلی از آدمهای دیگر.

اما راستش را بخواهید یک روز داشتم به این که تا کی باید برای اتفاق افتادن یک معجزه‌ی بی‌نهایت عالی منتظر باشم فکر می‌کردم یک چیز عالی یک چیز کامل و بی‌عیب و نقص ایمان دارم که اتفاق میفتد اما به نظر می اید تا وقتی کاری انجام ندهم معجزه‌ای در کار نخواهد بود مشغول همین فکرها بودم که حس کردم همین که میدانم برای ایجاد کردن و ساختن معجزات و اتفاقهای خوب نیاز به آماده‌سازی اولیه وجود دارد خودش یک جور معجزه‌ است و حسابی زندگیمان و دریچه‌ی ورودی فوق‌العاده به زندگیم ببینیم تا به حال معجزه‌ی فوق‌العاده‌ای در زندگیتان دیده اید؟

میتوانم حدس بزنم که تا به حال کلی معجزه دیده اید چه یادت بیاید چه یادت نیاید مثلا شاید یادت نیاد که می‌توانید نفس بکشید یا چون خیلی وقت ها به چشم های خودت خیره نشده ای شکل خاص مردمک چشمانتان و تماشا نکرده باشید حتی ممکن است آخرین باری که خیلی اتفاقی یک پول خوبی دستتان رسیده باشد یادت نیاید معجزه خیلی چیز ساده‌ای است.

سعی کنید انرژی مثبت دریافت کنید

یک ارتعاش مثبت و واقعی که کارش کمک به ما برای رسیدن به واقعی قلبمان شاید حالا چندتا از معجزه به ذهنتان رسیده باشد و تعجب کنید که چطور این چیزهای خارق‌العاده را فراموش کرده اید و شاید حالا در مورد بعضی ناامیدی و فکر می‌کنید گیر کرده اید و هیچ اتفاق خوبی و هیچ تغییری به شما کمک نمی‌کند دوست دارم بیشتر این را براتان توضیح بدهم. ارتعاش‌ها امواج احساسی ما هستند به شکل معجزه‌آسایی قادرند باعث ایجاد و تغییر در افکار و اتفاق‌های اطراف ما بشوند و در نتیجه‌ی ارتعاش‌های مثبت که می‌توانیم بگویم حق شادی یا شور و شوق میتوانند کاری کنند که معجزات برای ما ایجاد بشوند معجزه شهامت،عاشق خودت بودن چون همین عشق بی‌نهایت است که باعث ایجاد احساس‌های زیبا و مثبت میشود، مهربان و با محبت واقعی به خودت به جهان فرصت می‌دهید عشق را به تو بر می گرداند البته عاشق خود بودن خودخواهانه یاخود شیفته بودن نیست.

عشق به خود به نظرم یعنی توجه به ارزش‌ها و توانمندی‌ها و توجه به زیبایی‌های درونی و بیرونی و تغییر تمرکز از ضعف‌ها به نقاط قوت شما گفتن یک جمله‌ی ساده اما صادقانه من چه می‌کنم؟من یا چه خوب چه بد اینگونه ام و می‌توانم کارهای که به دیگران کمک می‌کند را انجام بدهم یا چه خوب که من می‌توانم خیلی کارها که بقیه نمیتوانند انجام بدهم و خوب انجام بدهم عشق به خودت همان لحظه‌ای که به خودت افتخار می کردی و حسابی در دلت ذوق می کردی و بعدش اتفاق‌هایی تجربه کردی دوست دارید عشق و معجزه را با هم تجربه کنید از همین حالا دست به کار شوید و به جای غر زدن‌های دایمی در ذهنتان به کارها و فکرها و احساس‌های خوبتان توجه کنید و مراقب باشید وقتی برای انجام کاری تصمیم می‌گیرید، آیا این تصمیم از سر عشق به خود انتخاب میشود یا اثر ترس از چیزی یا کسی.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا