رشد و توسعه فردی

چرا باید مراقب نقطه ضعف های خود در برابر دیگران باشیم؟

هم زمانی که شما دارید در نظرسنجی شرکت می‌کنید یک اتفاقی افتاد برایم گفتم این را بگویم. این موتور رد بشود جالب است وقتی که من میخواهم ویس بگیرم صدای همسایه می آید،صدای موتور می آید،صدای نان خشکی می آید، نمی‌دانم چرا این اتفاق میفتد، اتفاقا ساختمانمان در محله آرامی قرار دارد شانس است. ما را اد کردند در یک گروه فکر کنم یک سی نفری بودند،در مورد دکلمه و اینها بود،مال آقای محمدرضا ژاله اگر اشتباه نکنم در مورد این بود که مثلا صداسازی و این حرف ها.

یک داستان کوتاه در مورد استفاده از نقطه ضعف

خب من نمونه کار بچه‌ها داشتند می‌فرستادند،من هم نمونه کار فرستادم خب خدارشکر بچه‌ها دوست داشتند.یک نفر اضافه شده است آنجا بعد یک لحظه نظرم را جلب کرد پروفایلش، زدم دیدم تو توضیحات نوشته است بازیگرسینما،بازیگر تاتر،کارگردان،برنامه‌ریز نمی‌دانم فلان، یک لحظه فکر کردم گفتم خدایا دو حالت بیشتر که ندارد اگر نیستی خب چرا این را زدی خب من می‌دانم الان تو برای چی این را زدی،اگر نیستی خب دیگه اصلا در موردش صحبت نمی‌کنیم.

اگر هستید چرا میخواهی با این اکانت بیایی؛ مثلا فرض کنید الان نوید محمد زاده فرضا تلگرام داشته باشد، آنجا می‌نویسد که بازیگر سینما تاتر و فلان می‌دانید چی می‌خواهم بهتان بگویم، اگر ما نتایج داشته باشیم نیازی نیست برویم داد بزنیم، ای حوار ای حوار من بازیگر هستم،من کارآفرین هستم من فلان من بهمان اصلا نیازی نیست به خدا.

بعد من فرض می‌کنم این شخص از روی سادگی این کار را کرده است یعنی واقعا هم بازیگر است هم بازیگر سینما است و هم بازیگری تاتر و هم تدوین می‌کند و همه کاره هستید، خب فدات شوم تو میخواهی مثلا بیای در یک گروهی دیگر چرا با این اکانت می آیی؟ این نکته‌ی اول.نکته‌ی دوم این را خیلی می‌بینم در پسران و دخترانی که خیلی تحصیل کرده هستند، می آیند عنوانی که کسب کرده اند را می‌برند در رابطه هر وقت این کار را کردید بدبخت شدید.

نوشته های مشابه

من رضا همتی برای پدر و مادرم رضا هستم تمام، نه یک رضای عاقل. به خدا یعنی همه‌ی بچه‌ها برای پدر مادرشان یک آدم بی عقل هستند که همیشه باید آنها یک چیزی به آن بگویند، پس من رضا برای پدر و مادرم اینجوری هستم، برای رفیقم ممکن است مثلا یک آدم شیطان،شوخ‌طبع،فلان باشم. برای فوتبال کسی هستم که ممکن است هم بگویند تو مثلا خیلی خطا می‌کنید اوکی، برای مراجعه میشوند مشاور نمی‌توانم، من نمیتوانم بروم فوتسال بگویم من یک کارآفرین هستم خب هستید به ما چه.

به خدا یعنی خیلی ها اصلا عجیب هستند. دخترهایی که دانشجوی دکترا هستند اصلا به شدت این را دارند نمیدانم چرا دانشجوی دکترا اینجوری هستند، در خانمها ولی در آقایان اکثرا من می‌بینم اصلا طرف بهش نگوید مهندس بهش برمی‌خورد، بابا تو اگر مهندس هستی سرکار مهندسی برای خانمت مهندس نیستی قربانت بروم و چقدر یک نکته‌ای را بهتان بگوم جالب است خدا سر شاهد می‌گیرم اگر تو در رابطه عاطفی فقط یک شریک عاطفی باشی بعد از مدتی آن دختره چنان تو را برد میکند اصلا آن به تو می آید می گوید که مثلا این طرف من است کارآفرین است،این طرف من است مهندس است،این طرف من است بله شغل آزاد است میکانیکی وهمینگونه یک واژه ای در می آورد و آن لقب را می گذارد روی تو.نه اینکه مثلا من چه میدانم یک مهندسی گرفته ام،یک کسب و کاری دارم آن را بیاورم و ببرم در رابطه هایم.

برای دوستتان،دوستش هستید تمام شده و رفت.حالا تویی که آمده ای مثلا در این کانالی که میدانی برای دکلمه است،بازیگر درست است،هیچ کس با تو ارتباط نمیگیرد یعنی اینقدر خودت را بالا میگیری و اینقدر بالا خودت نشان میدهی کسی سمت و سوی تو نمی آید.

 

پنج توصیه برای اینکه به تصمیماتی که می‌گیرید پایبند بمانید :

دانلود mp3

چرا باید مراقب نقطه ضعف های خود در برابر دیگران باشیم؟

یکی از نکاتی که بچه ها به شما می کند این است که بعضی از مواقع نقطه ضعف هایتان را دیگران ببیند. چرا من می آیم اینجا از عمد اشتباهاتم را اینجا می گذارم؟ اولا یک آگاهی به من میدهد نکاتش به درد زندگی شما می‌خورد و بعدش این را مشخص می‌کنم که ببین رضا تو کامل نیستی، هر روز داری مشکل ایجاد می‌کنی، هر روز داری اشتباه می‌کنی،از طرفی میخوام به مخاطب این را نشان بدهم که فلانی منم یکی هستم مثل شما تمام. حالا یک سری چیز ها را تجربه کردم، زندگی کردم، رفتم تحقیق علمی کرده ام،یک سری کارها را انجام داده ام کنار این، ولی عین شما هستم ولی هنگامی که من شما را از خودم جدا کنم یک احساس بدی به مخاطب وارد می شود.

من خودم اینگونه هستم و نمیدانم شما اینگونه هستید یا نه و احساس میکنم،تحقیقات علمی این را می گوید خودت را از جمع جدا میکنی و دارید نشان میدهید که خیلی خفن هستید،تنفر دیگران از تو بیشتر می شود.در جایی که زندگی میکنم و آن شهرهایی که رفتم این را دیده ام و لمس کرده ام.

بعضی مواقع عمدا کرم ریخته ام و نشان داده ام و گفته ام من خفن هستم که بدانم این تحقیق علمی درست است یا نه، و واقعا اینگونه است وقتی دیگران این را نشان بدهند که خیلی خفن هستید خصوصا در مورد ادبیات نظر بدهید،در مورد روانشناسی نظر بدهید، در مورد برنامه نویسی نظر بدهید، یک روباه میشوید در صورتی که اطلاعاتی هم دارید ولی اگر میدانید در چند حوزه تخصص دارید،میروید در یک جمعی دو تا چیز را گرفته اید و الان آن سومی را بگیر میگیرد،دیگران بگویند سعی کن دیگران بگویند،خوب هم به دیگران فضا داده اید یک جوان مردی به خرج داده اید و هم اینکه دیگران دیگران این تنفر را نسبت به شما کمتر دارند.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا