گام ۱ – عامل قیمت گذار

رقابت یکی از ملزومات حقیقی در زندگی تجاری است و هرگز دلبخواهی تحت شرایط شغلی تان حاصل نمی شود. افراد بسیاری معتقدند که قیمت بازار را مشتریان یا کارفرمایان مشخص می کنند و بعضی دیگر بر این باورند که خودشان قیمت ها را تعیین می کنند. در حقیقت همه این ها موفقیت تجاری یا شغلیتان را تعیین و مشخص می نماید.

در حالی که تعیین کننده ی اصلی این ها نمی باشند. تعیین کننده اصلی قیمت ها رقابت میان شما در بازار تجاری است. چه شکت شما کالاها و خدمات خود را در بازار بفروشد  و چه یک سازمان برای پیشرفت فروش و یا رسیدن به یک منبع مالی این کار را بکند باید به این موضوع مهم واقف بود که تمام این عوامل موجب ایجاد رقیب در تجارت می شود. به همین خاطر به شما عزیزان توصیه می کنم که درباره ی نحوه ی عملکرد رقبای خود بیشتر دقت کنید و آن ها را شناسایی نمایید تا به شرایط خودتان تحت رسیدن به موفقیت تجاری و کسب یک قیمت مناسب با آگاهی هر چه بیشتر تسلط داشته باشید

گام ۲ – کسب اطلاعات از رقیبان

بسیاری از افراد در زمینه ی رقابت مرتکب این فرایند اشتباه می شوند که به رقابت و نحوه ی اجرای آن در روند حرفه شان توجه نمی کنند در حالی که یک رقابت کننده ی هوشمند هرگز نسبت به وجود رقبای خود بی تفاوت نخواهد بود. یک رقابت کننده ی هوشمند در حین احترام گذاشتن به رقبای موفق خود هرگز نباید آن ها را دست کم بگیرد بلکه باید علاوه بر آگاه بودن نسبت به وظیفه یخود در مورد نحوه ی عملکرد آن ها بررسی های زیادی را انجام دهد

درباره ی رقبای خود مطالعه کنید و به علت فروش بالایشان پی ببرید و اینکه آن ها دست به انجام چه کاری زده اند که منجر به پیشرفت اوضاع و شزایط شان شده است؟این موضوع را بررسی کنید که آن ها چه کاری را برای ترفیع شرایط خود در بازار انجام داده اند و برای نفوذ و پیشرفت در بازار از چه راهکردهایی استفاده می کنند؟ به چگونگی عرضه محصولات یا خدمات آن ها پی ببرید. برای برخورداری از موفقیت کاری خود چگونه با شرکت های دیکر رابطه برقرار می کند؟ سیاست قیمت گذاری آن ها برای محصولات به چه روشی است و برای ماندن در بازار تجاری از چه مهارت هایی برخوردارند و چگونه آن مهارت ها را در بازار پیاده می کنند

گام ۳ – تحلیل کار خویش و تلاش برای برتری در بازار

پس از آنکه اطلاعات لازم را کسب نمودید و در خصوص نحوه ی فرایند و فعالیت رقبای خود مطالعه کردید به همان اندازه نیز به خود و نحوه ی فعالیت تجاریتان دقت و تمرکز کنید. نقاط ضعف و قوت خود را در امر تجارت شناسایی نمایید تا متوجه شوید در چه زمینه هایی تا حدود ۹۰ درصد بهتر از رقبای خود در سطح باار قرار دارید. در چه زمینه ای به مشتریان خود کالا و خدمات عرضه می کنید که هیچ یک از رقبایتان قادر به انجام آن نمی باشد

پس از آنکه متوجه نقاط قوت خود نسبت به رقبای خود می شوید بهتر است به بررسی توانایی خود در بازار برای کسب برتری یا برتری های خود بپردازید تا برای فروش کالا و خدمات خود از چه روشی باید استفاده نمایید و اینکه چگونه می توانید کالاها و خدمات خودتان را در سطح بازار قیمت گذاری نمایید.

در طول بررسی نحوه ی فعالیت رقبای خود لازم است تا دامنه ی کارتان را در سطح بازار توسعه دهید بعنوان مثال اگر برای خودتان کار می کنید این امکان وجود دارد که رقیب شما سک شخص یا یک شرکت دیگری نباشد بلکه امکان دارد به این نتیجه برسید که اصولا با صنعت دیگری در رقابت می باشید. شما باید نسبت به کاری که انجام می دهید متعهد باشید تا بتوانید به اهداف تجاری خود دست بیابید


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder