۷ ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارند

0 Comments

تبلیغات اینترنتی، اخبار و رویدادهای بازاریابی

۷ ویژگی که در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز وجود دارن

حسین کشوری

۷

۱

۰ ۰۰۰۰

با اینکه رابط کاربری جدید گوگل ادوردز (یا New Adwords Experience)، هنوز با ویژگیای رابط فعلی ادوردز برابری نمی کنه، اما امکانات و ویژگیای جدیدی رو با خود داره. البته باید گفت که تشخیص و پیدا کردن این امکانات جدید، کار خیلی آسونی نیس. با این حال، ما تلاش کردیم که این ویژگیا و امکانات رو در این مقاله براتون جمع آوری کنیم.

هرچند، رابط جدید کاربری گوگل ادوردز در دسترس همه نیستش و تو یه سال گذشته به صورت آزمایشی در اختیار بعضیا از بازاریابان قرار گرفته. ً گوگل تصمیم داره رابط کاربری جدید ادوردز رو تا آخر سال در اختیار همه بذاره.

بیشتر آدمایی که به رابط کاربری جدید گوگل دسترسی دارن، دائم در حال جا به جایی بین این دو رابط هستن. مطمئناً عادت کردن به رابط کاربری جدید، نیاز به زمان داره، اما ویژگیا و امکانات جدیدی که در رابط کاربری جدید هست می تونه بازاریابان رو به کار کردن با خود تشویق کنه.

، در ادامه با امکانات جدید موجود در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز آشنا میشیم.

چیجوری سایت خود رو واسه تبلیغات در گوگل ادوردز آماده کنیم؟

ویژگیا و امکانات رابط کاربری جدید گوگل ادوردز

افزونه های پیشرفت (Promotion Extensions)

افزونه های پیشرفت (یا Promotion Extension) به شما کمک می کنن تا بتونین بعضی از پیشنهادات خاص خود رو در یافته های جستجو، برجسته کنین. تنها راه دسترسی به افزونه ارتقای جدید، از راه رابط کاربری جدید گوگل ادوردزه. با این امکان، تبلیغ خود رو بادوام تر می کنین و می تونین به شکل یه تبلیغ متنی به محصول، لینک کنین.

آیکون تگ موجود که در تصویر پایین مشاهده می کنین، باعث می شه تا پیشنهاد شما یه صورت روشن در یافته های جستجو نشون داده شه. در ادامه، تنظیمات مربوط در رابط کاربری جدید به شکل یه عکس نشون داده شده.

شاخص درآمد (Household Income) در جستجوها

گزارشای مالی و هدفگیری شاخص درآمد (Household Income) واسه کمپینای جستجو در زبانۀ دموگرافیک (Demographics) رابط کاربری جدید قرار داره. در رابط قدیمی گوگل ادوردز، اهداف مالی (Household Income) فقط از راه موقعیت مکانی (Location Targeting) اعمال می شدن.

اینطوری، به لطف نمودارهای موجود در بالای صفحه، خیلی راحت می تونین فعالیت کمپین هاتون رو زیر نظر بگیریئ. هم اینکه، تنظیمات مربوط به پیشنهادات و مزایده ها (Bid Adjustment) می تونن در سطح کمپین یا Ad Group اعمال شن.

صفحه مخاطبان (Audiences Page)

صفحه مخاطبان جدید، مکانی واحد رو واسه مدیریت انتخاب هدف و بهینه سازی مخاطبین جفت و جور می کنه. هم اینکه، از اصطلاحات جدیدی واسه انتخاب هدف مخاطبان در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز استفاده شده. اصطلاح Target and Bid در رابط کاربری جدید به Targeting و Bid Only به Observations تغییر نام داده.

آموزش بهینه سازی متن واسه تبلیغات کلیکی گوگل

بهبود پیدا کردن سیستم گزارش گیری (N-grams)

این توانایی در جولای سال ۲۰۱۷ سر از گوگل ادوردز درآورد. یه زبانه واژگان (Words) در جعبه جستجوها (Searches) که در قسمت Overview کمپین نمایش، واسه شما یه نمایه N-gram از کلماتی رو نشون میده که از راه اونا کمپین تبلیغاتی شما در یافته های جستجو نشون داده شدن. واقعا، N-gram اسکریپت جدید گوگل ادوردزه که به کمک اون می تونین بهترین و بدترین کوئریای جستجوی کمپین تبلیغات گوگل خود رو شناسایی کنین.

در تصویر زیر، هر چی خطوط دور و بر یه کلمه تیره تر باشه، اثر اون بیشتر بوده. اشاره گر رو روی هر کلمه نگه دارین تا کوئری جستجوی شامل این کلمه، تعداد نمایش، کلیکا و اندازه تبدیل هر کدوم از اونا رو ببینین. این امکان به شما کمک می کنه تا کارکرد یه کلمه یا عبارت رو در وسعت بزرگی از کوئریای جستجو تحلیل کنین (به جای اینکه هر کلمه رو به صورت جداگونه بررسی کنین).

رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، سیستم گزارش گیری بهتری رو ارائه می کنه تا اندازه هزینه ها و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کمپینای خود رو راحت تر، تحلیل و بررسی کنین.

هم اینکه، رابط کاربری جدید گوگل ادوردز گرافا و هیت مپای (Heatmaps) مربوط به کارکرد تبلیغات شما رو در روزا و ساعتای هفته نشون میده. این توانایی به شما امکان میده تا کارکرد و اندازه بازدهی تبلیغات گوگل خود رو در تموم ساعات روز به دقت بررسی کنین. اینطوری، با کمک این توانایی خواهید دونست که بهترین زمان راه اندازی تبلیغ تون چه روزا و چه ساعاتیه.

مطلب دیگر :
راهنمای کامل در مورد تاسیسات استخر ، سونا و جکوزی

به دنبال یه راه حل سریع واسه حضور در گوگل هستین؟

راه حل

ما به شما کمک می کنیم یه کمپین پر قدرت و کم هزینه واسه تبلیغات گوگلی خود راه بندازین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

تبلیغات گوگل ادوردز

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

تنظیمات پیشرفته پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments)

تنظیمات فعلی پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments)،با ویژگیای گیج کننده ای که داره، حتماً باعث سردردهای هفتگی واسه شما می شه. رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تنظیمات پیشرفته ای واسه پیشنهادها و مزایده ها (Bid Adjustments) رو واسه کاربران خود تعبیه کرده. در تنظیمات جدید شما میتونین اعمالی خاص رو با در نظر گرفتن صفحه یافته های موتور جستجو، مانند اضافه کردن افزونه تماس (Call Extension) یا تماس کمپینی (Call-Only Campaign) انجام بدین. این توانایی به شما کمک می کنه تا تبلیغات خود رو واسه جستجوهای موبایل بهینه سازی کنین.

موبایل

به هر حال، میشه نتیجه گرفت که تنظیمات Bid بهبودیافته س، یعنی دست کم هنگام کار با اون تصمیم بنمی گیرید موهای خود رو بکنین.

۵ دلیل مهم شکست تبلیغات کلیکی گوگل رو بشناسین

ویژگیایی که در آینده روی رابط کاربری جدید گوگل ادوردز مشاهده می کنین!

تواناییای جدید دیگری هم وجود دارن که تا چند ماه آینده روی گوگل ادوردز اضافه می شن. امکاناتی مانند:

کارکرد صفحه فرود (Landing Page Performance)

در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز، تبلیغ کنندگان میتونن تا آمار و کارکرد بخشای جور واجور صفحه فرود خود رو تو یه جا ببینن. صفحه فرود جدید مثل صفحات تبلیغات و کلمات کلیدی میشه. هدف اینه که به تبلیغ کنندگان کمک شه تا کارکرد تبلیغ و تجربه کاربری خود رو بهبود بخشن (مخصوصا روی گوشی موبایل). این توانایی، به احتمال زیاد تا اواخر امسال در رابط کاربری جدید اضافه می شه.

مخاطبان در بازار سفارشی (Custom In-market Audiences)

معمولاً مخاطبان در بازار به کمپینای جستجوی گوگل سر میزنن. به خاطر همین گوگل سرویس In-market Audiences رو که می تونه براساس سایت تبلیغ کننده، کارکرد تبلیغاتی و اهداف کار و کاسبی باشه، راه اندازی می کنه. این توانایی قبلا روی سرویس Display Network وجود داشت، و گوگل می خواد اونو روی Search Network هم راه اندازی کنه. این سرویس واقعا براساس جستجوی کاربران، قصد و قصد اونا رو تشخیص میده. وقتی که کاربر یه مرحله قبل از خرید محصول قرار داره، گوگل تبلیغات در رابطه رو به اون نمایش میده. اواخر امسال تماشاگر حضور این سرویس، در رابط کاربری جدید گوگل ادوردز هستیم.

Google Attribition

این محصول در کنفرانس گوگل مارکتینگ نکست (Google Marketing Next) معرفی شده. این محصول اختصاصی، به زودی به رابط جدید اضافه می شه. شاید تا قبل از پایان امسال این ویژگی رو می بینیم. این امکان واقعا، ساده شده نسخه Attribution 360ه. گوگل اعلام کرده به وسیله این امکان جدید، آمار بهتر و دقیق تری از Google Adwords و Google Analytics رو در اختیار کاربران قرار میده.

آپلود اندازه تراکنشای فروشگاه

فروشندگان آنلاین می تونن مستقیما یا از راه یه نرم افزار واسط (Third-Party)، تراکنشای فروشگاه خود رو به گوگل ادوردز انتقال بدن. زمان دقیق اومدن این ویژگی هنوز معلوم نیس، اما در رابط کاربری جدید تماشاگر حضور این ویژگی هم هستیم.

نتیجه گیری

ادوردز هم مانند دیگه سرویسای گوگل در حال قوی تر شدن و تغییر ساختار خود با در نظر گرفتن نیازای کاربرانه. بااین حال، هنوز رابط کاربری جدید تموم ویژگیای نسخه قدیمی خود رو نداره، مثلا، جای خالی افزونه های قیمت در رابط کاربری جدید احساس می شه. البته باید تا آخر امسال منتظر موند تا ویژگیای جدید این رابط کاربری هم سر از تخم بیرون بیارن! در رابط کاربری جدید از پیچیدگیای نسخه قبل کم شده و با در نظر گرفتن ویژگیای نامبرده، راحتی کاربر اولویت اول طراحان گوگل در این نسخه بوده.

قیمت

این تموم مواردیه که ما الان درباره گوگل ادوردز میدونیم، اگه موردی ذهن شما رو درباره رابط گرافیکی جدید گوگل ادوردز درگیر کرده، اونو با دیدگاه های خود با ما به اشتراک بذارین.

منابع: Wordstream و Searchengineland

موضوعات مرتبطتبلیغات اینترنتیآموزش تبلیغات در گوگلاخبار و رویدادهای بازاریابی

بحث درباره این مقاله رو شما شروع کنین! ارسال دیدگاه

 

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

حسین کشوری

من، حسین کشوری، یه علاقمند به محتوا هستم!

پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

از یه آژانس تبلیغات گوگل چه سوالاتی سوال کنیم؟

هزینه تبلیغ در گوگل چقدره؟

ساختار مناسب واسه یه کمپین تبلیغاتی در گوگل ادوردز چیجوریه؟

شکلای جور واجور کلمات کلیدی گوگل ادوردز رو بشناسین!