۶ امپراطور قدرتمند شبکه‌های اجتماعی در ۲۰۱۶

0 Comments

بودجه ای رو واسه بازاریابی رسانه های اجتماعیَم درنظر گرفته بودم، اهدافم مشخص بود و تمایل زیادی داشتم تا ارتباطی صمیمی تر با مشتریان احتمالی و فعلیم برقرار کنم. ولی از همون اول به یه مشکل اساسی برخورد کردم. این همه شبکه اجتماعی هست، کدوم رو انتخاب کنم؟!

شاید این مورد، یکی از رقابتای بازاریابی رسانه های اجتماعی شمام باشه. با همراه باشین تا کوتاه نگاهی به این ۶ امپراطور قوی شبکه های اجتماعی (در سال ۲۰۱۶) داشته باشیم:

تلگرام (Telegram)

یکی از پرکاربردترین رسانه ها در دنیا (و به خصوص ایران) که روزانه دست کم ۲ ساعت رو از وقت کاربران، به خود اختصاص داده.

با راه اندازی سرویس کانال در این نرم افزار؛ دیگه تلگرام رو نمی تونستیم فقط به عنوان یه پیام رسان برشماریم و کم کم مجبورمون کرد تا ورودش رو به دنیای شبکه های اجتماعی شادباش بگیم!

دقت کنین که اگه خواستین یه کانال در تلگرام راه اندازی کنین، از پست کردن مطالب تبلیغاتی کلافه کننده در کانال تون دوری کنین.
باور کنین که مردم هیچ تمایلی رو واسه عضو شدن در کانالی که براشون بی فایده س ندارن! اگه هم به هر دلیلی تونسته اید Member بگیرین، اگه مطالب مورد علاقه اونا رو درج نکنین، اونا رو به زودی از دست میدید.

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام، یکی از شبکه های اجتماعی تصویری و چشمی حساب می شه. با بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال (که درصد خیلی از اونا رو ایرونیا تشکیل میدن)، و با به کار گیری فیلترهای خاص واسه ویدئوها و عکسا، و سبک منحصر به فرد فعالیت در اون واسه جذب و جلب توجه مشتریان و کلا روی گوشیای هوشمند قرارگرفتن اون، شما می تونین در این شبکه به پیشرفت زیادی درمعرفی خود و جذب مشتری داشته باشین.

شاید اینستاگرام بیشتر واسه هنرمندان کاربردی باشه، اما با مدیریت هوشمندانه حساب کاربری تون، می تونین واسه کار و کاسبی خود هم بهره کافی رو ببرین!

هوشمندی در اینستاگرام یعنی به سبک مخصوصی عکس گرفتن، افکتا و تغییرات مناسب ایجاد کردن و استفاده کردن از متنای جذاب و هشتگای پربازدید!

هوش

توییتر (Twitter)

توییتر روش خوبی واسه رابطه پیدا کردن با سراسر دنیا هستش. بیشتر از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال، توییتر رو بالاتر از یه شبکه ساده اجتماعی و به یه ناظر و کارشناس واسه کسب و کارا بدل کرده.

اگه شما مطلب جالبی رو تویت کنین، دیگه کاربران هم با ریتویت (Retweet) اون، اشتراکش و به کار گیری #هشتگ_ها، به گسترش کسب و کارشما کمک می کنن.

یادتون باشه فقطً مطالب مربوط به شرکت و کار و کاسبی شما در توییتر جایی نداره، متون خنده دار، باحال و علمی باید اکثریت توییتاتون رو شامل شه! مانند یه سرمایه دار پیر رفتار نکنین!

خنده

بذارین مخاطبین، شما رو مثل خود ببینه!

لینکدین (Linkedin)

شبکه اجتماعی مخصوص افراد حرفه ای! در این شبکه اجتماعی (بر خلاف رفتاری که بعضی از کاربران دارن!) فقط مطالب مربوط به کار و کاسبی هر فرد به اشتراک گذاشته می شه. لینکدین که تازگیا به وسیله Microsoft خریداری شده، بیشتر از ۴۳۳ میلیون کاربر داره!

    • پروفایل شخصی: صفحه ای که در اون می تونین علاوه بر مشخصات خود؛ مختصری از خودتون، سلایق، تجربه ها و مهارتای کاری تون، سابقه کارتون، سازمانی که در اون مشغول به کارین، و تموم چیزی که رو که بقیه واسه شناخت زندگی حرفه ای شما نیاز دارن، ثبت کنین.
      هم اینکه می تونین با افراد مربوط به کار و کاسبی تون در رابطه باشین و مانند خیلی از شبکه های اجتماعی دیگه، مطالب خود رو با اونا به اشتراک بذارین. البته مطالب مربوط به کار و کاسبی تون، نه عکس یه پاندای بامزه!
    • صفحه مربوط به سازمان تون: چه یه شرکت باشین، چه یه بیمارستان، چه یه سایت، می تونین در بخش Companies، واسه خودتون یه صفحه اختصاصی درست کنین و در اون به معرفی کوتاه سازمان تون بپردازید و مطالب مدنظرتان رو واسه Followerهایتان به اشتراک بذارین.
    • گروه های لینکدین: گروه دیجیتال مارکتینگ، گروه مهندسای مکانیک ایرونی، گروه صادرات گندم و هزاران گروه مختلفی که می تونین بسازین و یا در اون عضو بشوید و به بحث و اشتراک گذاری مطالب بپردازید (گروه لینکدین Modir TV).
    • دیجیتال

مطلب دیگر :
مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل Google Ranking

فیس بوک (Facebook)

بزرگ ترین و شناخته شده ترین شبکه اجتماعی حال حاضر با یه میلیارد و ۵۵۰ میلیون کاربر فعال!

فیس بوک همیشه در حال گسترش و پیشرفت هستش، طی ده سال، از یه سایت ساده که دانشجویان واسه رد و بدل کردن مطالب و مقالات شون ازش استفاده می کردن، تبدیل به بزرگترین شبکه ارتباطی آدم قرن بیستم و یکی از اصلی ترین وسایل شده!

دانشجو

این شبکه واسه هرنوع کار و کاسبی ای مناسبه. شما با بارگزاری یا اشتراک عکسا، فیلما یا مطالب مهم شرکت تون می تونین مخاطبان بسیاری رو واسه خود بسازین. سادگی و دردسترس بودن، اونو تبدیل به یکی از مناسب ترین شبکه ها واسه هر کار و کاسبی ای کرده.

پینترست (Pinterest)

در این شبکه،هر کاربری، مرز مشخصی واسه خود داره. کاربری که به عکاسی علاقه منده مطالبی مانند عکس و فیلم و متون مربوط به عکاسی رو پست و دریافت می کنه، کسی که علاقه مند به غذا باشه، عکسایی درباره آشپزی و دستورپختا و…

حفظ مرزبندی و دسته بندی در این شبکه شاید کمی پیچیده باشه، اما اگه بتونین خودتون رو در این دسته بندیا جای بدین، مخاطبان باکیفیتی رو پیدا می کنین.

این شبکه شاید واسه همه کسب و کارا مناسب نباشه، به خاطر این که بیشتر کاربران اونو زنان تشکیل میدن و محبوب ترین و پربازدید ترین مرزهای تعیین شده اون، درباره مد، ورزش و تناسب اندام، عکاسی و غذا هستش.

ورزش

این شبکه علاوه بر اطلاعات در رابطه به برندا و شرکتا، اجازه درج اطلاعاتی اضافی مانند نشانی، یا نکات خاص کسب و کارشون رو میده.
اگه حس می کنین که کار و کاسبی تون رو طوری می تونین در این شبکه بذارین، از بکار بردنش هیچوقت غافل نشید!

به نظرتون بهترین شبکه اجتماعی واسه کار و کاسبیای ایرونی کدامه؟