واسه رسیدن به موفقیت در تجارتای جور واجور، باید اصول و قواعدی رو به درستی رعایت کرد. اما قبل از این اصول، باید فاکتورهای اصلی و پیش نیاز رو روش زوم کرد. در این مقاله به بررسی این عوامل می پردازیم.

اگه صاحب یه تجارت هستین،  رئیس خودتون و بقیه هستین و چیزی که شما رو از رقبا جدا می کنه تصمیماتیه که واسه روند کار و کاسبی خود می گیرین. می تونین با برنامه ریزی درست یه سیستم متفاوت ایجاد کرده و با برخورد حرفه ای از رقبای خود پیشی بگیرین.

برنامه ریزی

همه کارآفرینان و مدیران به محض پایه گذاری تجارت جدید خود با واقعیت و سختیای راه اندازی یه تجارت رو به رو می شن. همین موضوع ممکنه شما رو به عنوان یه صاحب تجارت یا کارآفرین بترسونه و باعث شه به درستی کارا رو پیش نبرین. قرار نیس هممون از بدو شروع توانایی راه اندازی بی اشکال یه تجارت رو داشته باشیم. پس بهترین راه اینه که از تجارب دیگه مدیران بهره مند شیم. در این مقاله ۵ عامل مهمی که می تونن تجارت شما رو دچار تغییرات مثبت کرده و به موفقیت نزدیک کنن توضیح داده شده. این عوامل از تجربه ده ها کارآفرین موفق و برتر جمع آوری شدن.

واسه آشنایی بیشتر با چگونگی راه اندازی یه کار و کاسبی آنلاین، ویدئوی “کار و کاسبی اینترنتی رو چیجوری شروع کنیم؟” رو ببینین

۱٫ یه ایده نوآورانه واسه کار و کاسبی

تجارت یعنی رقابت! و رقابت هم اگه دست کم گرفته شه منتهی به نابودی سیستم شما می شه. پس از همون اولین قدم، این موضوع رو تو ذهن خود داشته باشین که شما واسه رقابت و باقی موندن در بین رقبا پا به این میدون گذاشته اید. مخصوصا تجارتای آنلاین که سیستم رقابت در اونا در سطح بالاتری قرار داره. پس شما باید تصمیم بگیرین و با انتخاب گزینه مناسب، جایگاه خود رو اثبات کنین. به کار گیری راه های هدف دار بازاریابی و به کار گیری وسایل تکنولوژی به تنهایی موفقیت شما رو تضمین نمی کنن. شما باید به دنبال ارائه چیزی جدید و واقعی باشین تا کاربران رو به وجد بیاره.

خیلی از کاربران فکر می کنن که حتماً واسه موفقیت در این مورد باید یه ایده به طور کاملً جدید و دست نخورده داشته باشن. اما نکته همین جاست که نوآورانه بودن ایده شامل وجود نداشتن اون از پیش نمی شه. شما می تونین با تحقیق در تجارتای دیگه ببینین کدوم ایده ها موفق تر عمل کردن؛ بعد با الگوبرداری از اونا محصول، سرویس و ایده های انحصاری خودتون رو ارائه بدین.

ایده

شما باید به روند همیشگی بازار دقت زیادی داشته باشین. این بازار و تب و تاب اون هستش که موفقیت شما رو تحت اثر قرار میده. اما با این حال، حتی اگه بازار، روند رو به رشدی در مورد کاری شما نداشته باشه، شما می تونین با تولید و ارائه اجناس و سرویسای نوآورانه به موفقیت دست پیدا کنین. واسه موفق شدن واقعاً احتیاجی به اختراع یه چیز جدید نیس، فقط از چیزای قبلی یه نسخه بهتر بسازین و این روند رو پیش بگیرین. در کار و کاسبی خود خلاقیت به خرج بدین و از هر چیز سودآوری که سرعت و بازدهی کار شما رو بیشتر می کنه افسوس نکنین.

خلاقیت

آموزش در رابطه؛ چیجوری ایده های کارآفرینی رو پیدا کنیم؟

کارآفرینی

۲٫ استفاده درست از نیروها و استعدادها

لازمه کسب موفقیت دراز مدت در کار و کاسبی شما جمع آوری نیروهای مستعد و مجرب واسه ساخت برند شماس. اگه تجارت شما رو به یه بدن تشبیه کنیم، تیم و گروه کاری شما حکم ستون فقرات اونو دارن و اگه فقط حتی یکی از مهرهای این ستون فقرات به درستی کار نکنه و با مشکل مواجه شه، کل سیستم کاری شما در خطر جدی قرار می گیره. فرقی نداره تیمی که شما با اون کار می کنین شما رو از نزدیک همراهی می کنن یا به صورت دورکاری با شما همکاری دارن. این مسئله در هر صورت نیاز به توجه جدی داره. انتخاب استعدادهای مناسب که با دید و نگاه کاری شما همگام باشن می تونه شانس موفقیت شما رو به طور چشم گیری زیاد کنه.

در شروع یه تجارت جدید شاید شما نتونین تیم اصلی خود رو خیلی سریع گرد هم بیارین. اما اگه معتقد شید که این مورد رو انجام بدین، می تونین کم کم گزینه های موثر رو نشون کرده و به سیستم کاری خود دعوت کنین. یادتون نره که اهداف شما باید با اهداف و نگاه نیروهای کاری که به خدمت می گیرین هم جهت باشه.

راه اندازی یه کار و کاسبی به مقدار زیادی کار با بهره وری زیاد در همون فاز ابتدایی نیاز داره. اگه این موارد رو با تیم قابل اعتمادی به اشتراک بذارین، می بینین که تلاش همه اعضا چه تأثیری در روند کار داره. با این روند رو به رشد، نه فقط شما بلکه اعضای تیم شمام تشویق شده و کار سنگین به جای اینکه خسته کننده باشه، لذت بخش میشه. در نتیجه، اهداف اصلی خود رو با افراد تیم در میان بذارین و اونا رو واسه رسیدن به اون اهداف تشویق کنین.

۳٫ ایجاد یه شبکه اختصاصی

ساختن یه شبکه ارتباطی واسه شما می تونه مزیتای بسیاری به دنبال داشته باشه. این شبکه ارتباطی می تونه راهی واسه کسب اطلاعات مشتری هاتون باشه. مخصوصا در مراحل اولیه راه اندازی کار و کاسبی، هرچه این شبکه گسترده تر شه منابع اطلاعاتی لازم شمام بیشتر می شه. در واقع شبکه های ارتباطی راه دیگه ای واسه بازاریابی در هر نوع کار و کاسبی ای هستن. هر تجارتی از یه شرکت بزرگ گرفته یا یه استارت آپ یه نفره کوچیک، می تونن از مزیتای داشتن یه شبکه ارتباطی قوی بهره مند شن.

هر چی فعالیت شما در شبکه های اجتماعی مخصوصا شبکه های تجاری مانند لینکدین بیشتر باشه، شبکه روابط شما بزرگتر شده و به منابع بیشتری دست پیدا می کنین. پس با کمک این روابط می تونین اطلاعات بیشتری به دست بیارین و تصمیمات هوشمندانه تری واسه کار و کاسبی خودتون در پیش بگیرین.

مشهور ترین و موفق ترین کارآفرینان دنیا از شبکه های ارتباطی خود واسه برندینگ و پیشرفت کار و کاسبی خودشون استفاده کردن، پس پیشنهاد می شه شمام این مورد رو در جدول برنامه ریزیای خود قرار داده و زمان خاصی رو واسه رسیدگی به اون اختصاص بدین. از راه شبکه های ارتباطی می تونین از اخبار و رویدادای مهم بخش فعالیت خود خبردار شین و همیشه بروز باشین، هم اینکه با حضور خود در رویدادهای مهم که از راه همین روابط به اونا دعوت میشین، اعتماد مخاطبین خود رو جلب می کنین.

۴٫ کار و تلاش سخت

اگه فکر می کنین که با کار کم و توجه به نکات حواشی می تونین یه کار و کاسبی رو راه اندازی کنین بهتره بگیم که شما حتی کارتون رو شروع هم نکردین! هنوزم خیلی از کارآفرینان و صاحبان مشاغل ایده و نگاه درستی از راه اندازی واقعی یه کار و کاسبی ندارن. شاید حضور در رسانه ها و تبلیغات به نظر کافی برسه اما این نباید هدف پایانی شما باشه. موفقیت واقعی در سطوح بالاتری قرار داره. واسه رسیدن به این موفقیت باید به سختی کار کنین.

ً کسب تجربه و آشنا بودن با فراز و نشیبای راه اندازی یه تجارت نوین، شما رو چندین قدم جلوتر میبره. پس اگه فکر می کنین تجربه کافی ندارین می تونین در کار و کاسبیای مشابه کار کنین و رازهای موفقیت اونا رو به دست بیارین. با کار و تلاش زیاد، نه فقط تجربه به دست میارین، بلکه پروسهای پیشرفت کار و کاسبی خود در آینده رو با سرعت و دقت بیشتری انجام می دید. هم اینکه با داشتن تجربه کافی احتمال اینکه با مشکلات عادی دست و پنجه نرم کنین کمتر می شه. پس اگه مهارت ها و تجربه هاش رو با فعالیت تو یه شرکت و بیزینس دیگه زیاد کنین، موفقیت دراز مدت پروژه شخصی خود رو تضمین کردین.

تجربه

این ویدیو رو ببینین: مهمترین عامل در موفقیت کسب و کارا

۵٫ دقیق شدن و فوکوس کردن روی فروش

فقط یه چیز دووم اجناس یا سرویساتون رو تضمین می کنه و اونم فروشه. فروش نه فقط ثابت می کنه که شما دلیلی قاطع واسه ادامه دادن به کار و کاسبی تون دارین، بلکه با درآمدهای به دست اومده از راه اون می تونین کار و کاسبی خود رو رونق بدین. در نتیجه فعالیت شما پیشرفت پیدا کرده و کار و کاسبی تون بزرگ و بزرگ تر می شه.

شما به عنوان یه کارآفرین می تونین با دقیق شدن و فوکوس کردن روی فروش، کارمندان، همکاران، شرکا، سرمایه گذاران و مشاورانی که با شما همکاری دارن رو به فعالیت بیشتر وا دارین. واسه افزایش فروش و اثبات اون باید زمینه کاری خود رو خوب بررسی کنین و از کم و کمبودا نترسین. باید با اطمینان از اینکه فروش شما در آخر ثابت می شه تلاش کنین و با همین تلاش همکاران و کارمندان خود رو بیشتر از قبل تشویق کنین.

ایده پردازی و اجرای ایده ها بسیار عالی هستن، اما اگه تموم تمرکز خود رو روی اونا بذارین ممکنه از بحث فروش فاصله بگیرین. ایده هایی هم که به فروش و سوددهی ختم نشن فایده ای ندارن. به گفته بزرگان این زمینه، موفقیت در کار و کاسبی بر مبنای فروش تخمین زده می شه. پس شما باید ایده های خود رو در کنار دقیق شدن و فوکوس کردن روی روشای فروش ترکیب کنین تا از هر دو مورد به نتیجه برسین.

مشاهده نسخه pdf مقاله:۵ عامل مهم که به کسب موفقیت در تجارت شما کمک می کنن

Categories:عمومی
Published on :Posted on