همه وب سایت ها دارای نوسان خاصی در ترافیک خواهند بود. شما می دانید محدوده طبیعی برای وب سایت شما چیست. اگر افت قابل توجهی در ترافیک مشاهده می کنید ، اولین پاسخ شما احتمالاً خنثی کردن آخرین تغییراتی است که در یک وحشت ایجاد کرده اید. این کار را نکنید – دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ترافیک شما کاهش یابد.

ابتدا مطمئن شوید که افت ترافیک فقط در محدوده تاریخ شما مشکلی ندارد. اگر به تاریخ امروز نگاه می کنید ، به یاد داشته باشید که هنوز همه ترافیک امروز وارد نشده است. همچنین با توجه به اینکه نوسان عادی در ترافیک برای وب سایت شما چیست ، آیا مطمئن هستید که این مسئله جدی است؟

مشکلی

در مرحله بعدی ، برای مشکلات فنی با IT تماس بگیرید. اگر سایت شما پایین بیاید یا خیلی آهسته بارگیری شود ، ترافیک شما کاهش می یابد. یا اگر شما یا مدیر وب سایت خود به طور تصادفی کد رهگیری خود را حذف کرده اید ، به نظر می رسد شما به هیچ وجه ترافیکی را تجربه نمی کنید حتی اگر چیزی تغییر نکرده باشد.

مشکلات

در آخر ، اخبار را بررسی کنید. آیا قطع برق ، تعطیلات یا برخی اخبار دیگر وجود دارد که ممکن است افت آن را توضیح دهد؟ اگر تأیید کردید که این در واقع یک کاهش در ترافیک است که ناشی از مسائل فنی یا خارجی نیست ، بنابراین با این مراحل به دنبال افزایش در حال سقوط ترافیک وب سایت خود باشید.

۱) مجازات ها را بررسی کنید

اگر مجازات دستی را از گوگل دریافت کنید ، به دلیل سقوط صفحه آسیب دیده یا رتبه بندی کلی ، افت فوری در ترافیک مشاهده خواهید کرد. بیشتر قطره های ترافیک توسط یک مجازات دستی از طرف گوگل توضیح داده نمی شود ، اما تأیید اینکه یک مورد آن را دارید یا نه ، ساده و قطعی است. اعلان ها را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید.

اگر اعلانی دارید ، این احتمالاً برای تاکتیک ها یا محتواهایی است که کلاه سیاه یا محتوا به نظر می رسد هرزنامه یا ادبی است. اگر با یک شرکت سئو کار می کنید ، باید با آنها صحبت کنید که چرا آنها از تاکتیک هایی استفاده می کنند که توسط گوگل al مجازات می شوند و یک شرکت جدید پیدا می کنند. برای حذف مجازات و بازیابی مجدد ترافیک خود ، باید این اشتباه را نیز اصلاح کنید.

۲) کانالهای ترافیکی را مقایسه کنید

برای تعیین اینکه کدام نوع ترافیک در وب سایت شما قرار می گیرد ، می تواند مفید باشد. اگر ترافیک پرداخت شده است ، در نظر بگیرید که آیا تازه سرمایه گذاری در یک تبلیغ را متوقف کرده اید یا خیر. این می تواند خود قطره را توضیح دهد.

سرمایه گذاری

همچنین ممکن است بخواهید مارک تجاری را با ترافیک بدون محدودیت مقایسه کنید. ترافیک مارک شده ، ترافیک وب سایت از سوی افرادی است که به طور مستقیم از وب سایت شما بازدید می کنند ، و از طریق لینک به آنها مراجعه نمی شود. ممکن است آنها مستقیماً در گوگل در جستجوی نام شرکت شما باشند ، بنابراین می دانید که آنها از قبل تجارت شما را می شناسند. اگر شاهد افت ترافیک مارک تجاری هستید ، می تواند یک مسئله PR باشد. شاید کمتر کسی بخواهد با مارک شما ارتباط برقرار کند.

۳) موقتاً تبلیغات خود را متوقف کنید

احتمال دیگر این است که ترافیک نتایج جستجو پولی در حال کاهش در ترافیک ارگانیک شما باشد. تا حدودی ، این انتظار می رود. در حالی که سرمایه گذاری در ترافیک پولی ممکن است باعث کاهش ترافیک ارگانیک شما شود ، باید باعث افزایش ترافیک کلی شما شود.

هر چند گاهی اوقات ، ترافیک پرداختی شما فقط به ترافیک ارگانیک شما کاهش می یابد. این امکان وجود دارد که شما چنین حضور پررنگی در کلمه کلیدی پرداخت شده داشته باشید ، زیرا هیچ مزیتی برای خرید تبلیغات در آنجا وجود ندارد. تنها راه برای آگاهی از اینکه آیا آگهی پرداخت شده شما مسئول افت ترافیک شماست ، مکث آگهی و دیدن اینکه آیا ترافیک شما در سطح قبلی یا پیش بینی شده از سر گرفته می شود یا خیر.

۴) آیا پیوندهایی را از دست داده اید؟

اگر ترافیک خود را تقسیم کردید و فهمیدید که ترافیک ارجاع شما کاهش یافته است ، وقت آن است که به بک گراندهای خود نگاه کنید. اگر چند صفحه ترافیک کاهش یافته است و همچنین به نظر می رسد که پیوندهای پشتی را از دست نداده اید ، فرصتی مناسب برای شما وجود دارد که مشکل خود را پیدا کرده اید.

چگونه پیوندهای خود را دوباره برقرار می کنید؟ گاهی اوقات این مسئله ارسال ایمیل به افرادی است که قبلاً به شما پیوند می دادند و می پرسند چه خبر است. شاید محتوای شما برای ماندن در ارتباط به یک بازرس نیاز داشته باشد. شاید رقیب شما پیوند را برده باشد. یا ، شاید مطالبی که قبلاً برای پیوند دادن به سایت شما استفاده شده است ، به کلی از بین نرود.

بازیابی لینک ها می تواند یک چالش باشد اما اگر یک بار محتوای شما پیوندهایی را جلب کرد ، اکنون می تواند موارد جدیدی را به خود جلب کند. بهترین استراتژی برای به روزرسانی مطالب ، افزودن به آن و انتشار مجدد آن یا مجدداً اشتراک آن از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است. در اصل ، اطمینان حاصل کنید که آن را حتی ارزش بیشتری ارائه می دهد.

۵) آیا اینها Backlink با کیفیت هستند؟

Backlink

همه Backlink ها خوب نیستند. اگر محتوای شما از یک سایت سایه یا اسپم پیوند خورده باشد ، ممکن است گوگل اعتقاد داشته باشد که شما برای آن پیوندها پرداخت کرده اید و از روشهای سئو برای کلاه سیاه استفاده می کنید. بسیاری از جنبه های دیگر پیوندهای شما ممکن است باعث رتبه بندی شما شود. شاید همه پیوندها از همان متن لنگر یا متن لنگر استفاده کنند که به زبان وب سایت شما نیست.

اسپم

چه برای بدست آوردن این پیوندها از شیوه های بد استفاده نکرده اید و نه برای استفاده از این پیوندها ، از شیوه های بد استفاده نکردید ، باید صاحب سایت پیوند را حذف کند ، یا اینکه دامنه و ترافیک شما همچنان رنج می برد.

فیاولین استراتژی باید به سادگی از وب سایت بخواهید که Backlink را حذف کند. اگر آنها نتوانند ، به طور رسمی می توانید پیوند با گوگل را حذف کنید تا ارتباط را حذف کنید.

۶) رقابت خود را بررسی کنید

آیا در رقابت خود رتبه بندی را از دست می دهید؟ شاید شما هنوز آن نقطه را از دست نداده باشید ، اما رقیب شما مطالب جدیدی را ارائه داده است که ارزش بیشتری را نسبت به خود شما ارائه می دهد ، و این در حال حاضر ترافیک شما را در پیش گرفته است.

اگر چنین است ، شما دو گزینه دارید. شما می توانید این زمینه را قبول کنید و روی کلمات کلیدی یا استراتژی هایی که رقیب شما هنوز روی آن سرمایه گذاری نکرده است تمرکز کنید ، یا اگر فکر می کنید می توانید در مقابل آخرین تلاش های آنها موفق شوید ، بر رقابت سر به تمرکز می شوید. این بستگی به رقبای شما و منابعی دارد که می توانید به این کار اختصاص دهید.

۷) رتبه خود را تقویت کنید

اگر در برابر رقبا از بین نرفتید یا به طور کلی افت ترافیکی وب سایت را مشاهده کرده اید ، همیشه می توانید برای جبران هزینه های خود رتبه خود را ارتقا دهید.

ما در مورد نکاتی در مورد نحوه انجام این کار در گذشته نکات زیادی ارائه داده ایم. یک راه عالی استفاده از فیلم برای تقویت تلاشهای سئو شماست. به طور کلی ، تمرکز بر ارائه ارزش به مخاطبان شما به خوبی خدمت می کند.

۸) سایر موارد SERP

بعضی اوقات ، محتوای اصلی شما هنوز رتبه بندی خوبی ندارد و کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی یکسانی است ، اما مردم فقط نمی توانند کلیک کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که گوگل تصمیم گرفته است در کادر پاسخ جدید پاسخ سؤال جستجوگر را ارائه دهد. جعبه های جواب راحت است ، اما این بدان معنا نیست که افراد برای دریافت پاسخی که می خواهند مجبور به مراجعه به سایت شما نشوند.

اگر شما کسی هستید که این جعبه پاسخ را به دست آورده اید ، می توانید به سادگی محتوا را که جعبه پاسخ مبتنی بر آن است ، مجدداً بازسازی کنید تا این امر باعث شود که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر روی سایت شما کلیک کنند. پاسخ را گسترش دهید و مدت طولانی را صرفاً در جعبه پاسخ بخوانید.

اگر فرصت جعبه پاسخ را از دست ندادید ، می توانید محتوای خود را بهینه سازی کنید تا آن را بهینه کنید. به خصوص اگر این یک جعبه پاسخ جدید باشد ، سپری کردن مدتی برای این کار می تواند ثمره زیادی به شما بدهد.

۹) نوع صفحه و نوع ترافیک خود را بررسی کنید

اگر میزان ترافیک وب سایت شما در حال کاهش است ، می توانید بررسی کنید که کدام صفحات بیشتر رنج می برند. آیا این صفحه اصلی ، صفحات دسته بندی شما ، پست های وبلاگ یا صفحات محصول است؟ این می تواند نکاتی را به شما نشان دهد که چرا ترافیک شما کاهش یافته است و چه تغییراتی ممکن است مرتب باشد. افت در پست های وبلاگ می تواند به معنای آن باشد که شما باید روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید یا در غیر این صورت صفحات را از طریق سایر اقدامات بازاریابی دیجیتال خود تبلیغ کنید.

افت ترافیک به صفحات یا دسته بندی محصولات می تواند یک مشکل سئو باشد یا ممکن است با تجربه کاربر مشکل ایجاد کند ، به خصوص اگر اخیراً تغییراتی ایجاد کرده اید.

۱۰) تجربه کاربر (UX)

را بررسی کنید

تعداد بازدید کنندگان کمتری نسبت به حالت عادی دارند؟ تغییر تجربه در وب سایت شما در ابتدا می تواند باعث کاهش مخاطبان شود. این امر به ویژه پس از طراحی مجدد سایت صادق است. مردم باید تغییراتی را تنظیم کنند و یاد بگیرند که چگونه دوباره به سایت خود بروید.

البته هر تغییری که در سایت خود ایجاد می کنید باید روی ساده تر و واضح بودن تجربه کاربر متمرکز شود. اگر ترافیک سایت شما به زودی برنمی گردد ، ممکن است وقت آن باشد که بررسی کنیم که آیا تجربه کاربر شما بازدید کنندگان را از وب سایت شما دور می کند یا خیر.

یکی از معیارهای کلیدی مدت زمان بارگیری وب سایت شما است. طبق گفته Google ، سرعت بارگذاری وب سایت بسیار ضعیف می تواند رتبه شما را پایین بیاورد. با این حال ، این یک استثنا است. این احتمال وجود دارد که وقتی صفحه شما برای بارگیری بیش از حد طولانی طول می کشد ، کاربران به سادگی تسلیم می شوند. در حالی که بیشتر کاربران روی صفحه اصلی متمرکز هستند ، بررسی سرعت بارگیری صفحات دیگر بسیار مهم است. به عنوان مثال ، سایت های تجارت الکترونیکی ممکن است هنگام بارگذاری چندین محصول کند شود.

در حالی که سقوط ترافیک وب سایت شما می تواند ناشی از یک یا دو اشتباه ساده باشد ، به احتمال زیاد شما نیاز به کار طولانی مدت دارید تا بتوانید شماره های خود را تقویت کنید. همیشه این احتمال وجود دارد که سایت شما تحت تأثیر یک به روزرسانی الگوریتم از گوگل قرار داشته باشد یا از یک شرکت کننده جدید وارد بازار شود.

افکار نهایی

هنگامی که میزان ترافیک وب سایت شما کاهش یافته است ، بسیار مهم است که با ارائه مطالب ارزشمند به بازدید کنندگان خود و تمرکز روی تجربه عالی کاربر ، به راه های اصلی ایجاد مخاطب برگردید. وقتی این کار را انجام دهید ، وب سایت شما در دراز مدت در پاداش از پاداش استفاده می کند.