روش هدف دار بازاریابی مناسب و رشد کار و کاسبی

0 Comments

چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ ۰ نظر ۱,۶۳۹ بازدید

راه اندازی یه کار و کاسبی آنلاین، سخته. واسه انجام این کار نیاز به روش هدف دار بازاریابی مناسبی دارین. پس از انتخاب روش هدف دار تون تازه می تونین روی مخاطبان خود تاثیر گذاشته و به فکر افزایش فروش باشین. اینجا با چند نمونه از این روش هدف دارای بازاریابی آشنا میشین.

بدون در دست داشتن روش هدف دار بازاریابی مناسب که رشد کار و کاسبی شما رو ممکن سازه، رسیدن به سود کافی و مقاومت در برابر نوسانات بازار تقریباً غیر ممکنه. با این حال، شناسایی راه حلای مؤثر واسه یه استراژی بازاریابی مناسب با کار و کاسبی شمام بیشتر، کاری سخته. مثلا:

نوسانات

می دونین چیجوری پیام موثر خود رو به مخاطبین مناسب انتقال بدین؟

می دونین چیجوری می تونین با ارائه پیشنهاداتی مناسب، فروش خود رو زیاد کنین؟

می دونین چیجوری می تونین اندازه بازدید از سایت رو بهتر کرده و سوددهی بیشتری داشته باشین؟

اگه احساس می کنین که در سطح خاصی گرفتار شدین، لازمه که پاپیش گذاشته و شمام وارد میدون جنگ شید. بیشتر کارآفرینان جوری غرق حواشی کار و کاسبی خود می گردن که با شکست مواجه می شن. ما بیشتر، واسه دست و پنجه نرم کردن با مسائل روزمره مثل درخواست همراه با شک و دودلی مشتریان، عرضه سریع و زنجیروار این تقاضاها و چیزای دیگه ای به جز اینا، از استفاده راه حلای مناسب واسه پیشرفت کسب و کارمون غافل میشیم.

راه حل

حال، این سوال مطرح می شه که واسه رسیدن به این هدف، چیکار باید کرد؟ کافیه کمی تأمل کرده و تنها یه قدم به عقب برگردین. لازمه که ساختارای اصلی و ابتدایی فرستادن پیام و چگونگی تأثیرگذاری بیشتر اون در جهت فروش و کسب سود قابل قبول رو دریابید. راز این موفقیت در اینه که بدونین، مهم نیس که از چه نوع روش هدف دار بازاریابی استفاده میکردین، اگه قیف فروش مؤثر و روش فرستادن پیام مناسبی نداشته باشین، درواقع در حال تلف کردن پول و سرمایه خود هستین.

بهترین راهکارها واسه ایجاد یه روش هدف دار بازاریابی عالی:

بیشتر کسب و کارا با مسائل پیچیده ای درگیر هستن. اونا در روبرو شدن با این مشکلات، نه راه پس دارن و نه راه پیش. در این صورت، آشکارا نیازمند دیده شدن هستن تا بتونن فروش خود رو به روش زیادی زیاد کنن. اما، واسه این که دیده شده و موردتوجه قرار گیرند لازمه که پول بیشتری خرج کنن. حالا، این سوال مطرح می شه که اگه پولی در کار نباشه، چیکار باید کرد؟

مشکلات

موضوع اینه که درباره این سوال کلی، جواب جامعی وجود نداره. اما کارایی هستن که با کم ترین هزینه و جذب مخاطبین بیشتر، میشه انجام داد. بدون این که با در نظر گرفتن هزینه های بالای تبلیغات ناچار به سرقت از بانک شید! پس، با وجود فرصت کمی که در اختیار داریم، بهتره هر چی زودتر آستینا رو بالا زده و دست به کار شیم.
قبل از انجام هر کاری واسه این که با مخاطبین خود، رابطه ای صمیمی و معتبر رو ایجاد کنین، لازمه به شکل خستگی ناپذیری تلاش کنین. ۱۰ راه حل وجود دارن که هر نوع کار و کاسبی ای می تونه در فضای آنلاین از اونا بهره ببره و روش هدف دار بازاریابی خود رو بسازه.

۱٫ به کار گیری شبکه های اجتماعی:

قدرت شبکه های اجتماعی رد ناپذیره. این شبکه ها واسه رشد کار و کاسبی، مکانی جادویی و مطلوب بوده و بعضی تجارتا فقط با تکیه بر شبکه های اجتماعی ساخته شدن. البته، در وحله اول ممکنه این کار کمی ترسناک به نظر برسه، ولی همین طور که کار در شبکه اجتماعی رو شروع می کنین، کم کم گذاشتن پستای جذاب آسون تر و آسون تر می شه.
البته، اگه پول و سرمایه اضافی دارین، می تونین فردی رو استخدام کنین که مدیریت امور مربوط به شبکه های اجتماعی رو رو دوش بگیره. وگرنه، کافیه که خودتون باشین و پستای خود رو به روشی اصیل و صمیمی در اختیار مخاطبان خود قرار داده و درباره نظرات، اجناس و هر موضوع در رابطه و به درد بخور دیگری با کاربران گفتگو کنین. با این روش، مخاطبان از شما و کسب وکارتون شناخت بیشتری پیدا می کنن.
واسه این کار، می تونین از شبکه های اجتماعی مثل Instagram ،telegram، Snapchat، یا Twitter استفاده کرده و پیامای خود رو مستقیماً به مخاطب برسونین. با این کار با مخاطبان بالقوه ای که در جستجوی خدمات یا اجناس مشابهی هستن، رابطه برقرار می کنین. این، یکی از راه های بازاریابی بسیار قدرتمنده.

مطلب دیگر :
خرید سی پی | خرید cp

۲٫ ساخت ویدیوهای آموزشی:

ساخت ویدیوهای آموزشی یکی از موثرترین راه های بازاریابیه. موضوع به درد بخور و مناسبی رو در نظر گرفته و اونو به افراد آموزش بدین. امروزه، ویدیوهایی که به روش قدم به قدم (یا همون محتوای سریالی) آموزش میدن از محبوبیت بالایی برخورداره. پس، با صمیمیت هر چی بیشتر دست مخاطبان خود رو در دست گرفته و اونا رو از این راه عبور بدین. در این مورد، هر چی بهتر ظاهر شید، ارزش بیشتری رو ایجاد کرده و سریع تر پر بازدید و پر مخاطب میشین و در آخر با این کار فروش خود رو افزایش می دین.
امروزه، یوتیوب بعد از گوگل، پرمخاطب ترین موتور جستجوی دنیاس. هر زمان که فردی تصمیم میگیره چیزی رو به صورت دیداری یاد بگیره به یوتیوب مراجعه می کنه. شایدً خود شمام بارها همین کار رو انجام دادین. پس، کافیه از خودتون سؤال کنین که چه نکته ای در مورد کار و کاسبی یا محصول تون هست که می تونین اونو آموزش داده و به مخاطبین خود کمک کنین که یکی از مشکلات خود رو بگذرونه؟ موضوع رو پیدا کنین، ویدئوی خود رو آماده کرده و در سایت یوتیوب بذارین پس از یه مدت نتیجه اونو می بینین.
سخت ترین بخش این کار، شنیدن صدا و دیدن تصویر خودتونه! البته، مجبور نیستین که حتماً جلوی دوربین قرار بگیرین. ولی صحبت کردن کاریه که ناچار به انجام اون هستین. نگران نباشین، کم کم به شنیدن صدای ضبط شده خود، عادت می کنین.

۳٫ جفت و جور وبلاگ:

درسته که قادر به انجام این کارین. اگه تا حالا مبادرت به ایجاد وبلاگای مربوط به کار و کاسبی خود ننموده اید، باید فوراً دست به کار شید. البته، مجبور نیستین که مطالب خود رو فقط در وبلاگ خودتون منتشر کنین. بیشتر افراد، به خاطر این که با بازدید کمی رو به رو هستن، ایجاد وبلاگ رو کاری بی ارزش میدونن. واقعیت اینه که وبلاگ شما می تونه به طور کاملً بی حاصل باشه. مگه این که خودتون دست به کار شده و بدونین که چه می کنین.
البته، موضوع فقط این نیس که نقطه نظرات خود رو به اشتراک بذارین. بهتره وبلاگای منظمی بسازین. بهتره واسه انتشار محتوای خود از ابزارایی مانند Medium استفاده کنین. در جلسات سوال و جواب Quora و Reddit شرکت کرده و یا در